Eğitim sistemlerinin temel amacı, öğrencilere zengin eğitim fırsatları sunarak onların bütüncül gelişimlerini sağlamaktır. Bütüncül gelişimin sağlanması için bilişsel becerilerin yanı sıra sosyal ve duygusal becerilerin de desteklenmesi gerekmektedir.
21. yüzyıl becerileri içinde yer alan sosyal ve duygusal beceriler, öğrencilerin hızla değişen koşullara ve çevreye uyum sağlamalarının yanında mesleki ve akademik başarılarına da katkı sağlamaktadır.
Eğitim sistemlerinde yapılan düzenlemelerde sosyal ve duygusal becerilere daha fazla yer ayrıldığı, bu konudaki kazanım ve becerilerin gittikçe daha fazla vurgulandığı görülmektedir.
Öğrencilerin, eğitim öğretim süreçlerinde sosyal girişimcilikle tanışarak toplumsal problemlere çözüm arama motivasyonu ve toplumsal bilinç kazanması, topluma katkısı olan bireyler olarak kendilerini geliştirebilmeleri ve üyesi oldukları toplumdaki işleyişi ve gerçekliği kavramaları ve toplumsal olayların ve sorunların farkında olmaları, gerektiğinde hem kendilerinin hem de başkalarının iyiliği için harekete geçme bilincinin oluşturulması sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmaları ile mümkündür.
Bu kapsamda okulumuz öğretmenlerinden Veysi ŞAHİN'in organizatörlüğünce Güroymak ilçemizde ''3 Ekmek Eve 1 Ekmek Sepete'' kampanyası başlatılmış olup, iyilik paylaştıkça çoğalır sloganıyla başlatılan bu sosyal sorumluluk projesi kapsamında şehrin çeşitli yerlerine yerleştirilmiş tabelalara ihtiyaç sahiplerinin istifade edebilmeleri için ücretsiz olarak temin edebilecekleri ekmek adetleri yazılmıştır. Bu kampanya 17 Mayıs 2024 tarihinde başlamış olup 17 Mayıs 2025 tarihine kadar sürecektir. Bu devam eden kampanyaya sizler de evinize aldığınız ekmeğe ilave olarak bir veya iki ekmek satın alıp fırınlarda,marketlerde ve çeşitli yerlere yerleştirilmiş ''Ekmek Sepeti''ne ekleyebilir, bu sayede ihtiyaç sahibi ailelerin yüzlerini güldürerek destek sağlayabilirsiniz.
Bu projede emeği geçen başta öğretmenimiz Veysi ŞAHİN olmak üzere 8.sınıf öğrencilerimiz Sidar İLK, Muhammed Miran SURETLİ, Muhammed Ensar TAPARLI, Havin ÇELİK, Medine URAZ ve Meryem SİNİM'e teşekkür ederiz